wpisy

Więcej o kolumnach i ich budowaniu

Klasycznie – afonoline omnia

Kolumny afonoline omnia to większa wersja kolumn nona. Ich budowa i złożenia projektowe są podobne. Różnią się od siebie głównie użytymi głośnikami oraz wielkością.

Read More

Jazzowo – afonoline nona

Jak się sprawdzi klasyczna linia transmisyjna? Trochę na wiwat kupiłem dwie pary głośników basowych, które zmusiły mnie do przetestowania linii transmisyjnej.

Read More

Dębowe – afono blok

Doświadczenia z poprzednich konstrukcji sprawiły, że chciałem sprawdzić klika nowych rozwiązań mających poprawić brzmienie. Postanowiłem, że zrobię z kolumny strojone linią BLH z klejonki dębowej.

Read More

Mana – BLH z koaksjalnym

Kolumny mana zbudowałem by sprawdzić jaki sprawdzi się w codziennym odsłuchu głośnik koaksjalny. Chodziło mi o uzyskanie dźwięku o spójnej przestrzeni i nie zafałszowanych barwach.

Read More

Fonofan – bez filtrów

Postanowiłem wykorzystać wcześniej zakupiony głośnik szerokopasmowy FR89EX. Wcześniej bałem się go użyć ze względu na bardzo wąski kołnierz i potrzebną dużą precyzję zmocowania.

Read More

Jesionowe – Enkidu

Enkidu – to sporej wielkości kolumny podłogowe.
Budowa trójdrożna + bipol t1” tm3½” m5” w10” | 4Ω ~ 100W
Kolumny wykonane są z litej klejonki jesionowej. Wykończone polerownym woskiem.

Read More

Soundpole – kolumny omnipolarne

Soundpole – kolumny omnipolarne, trójdrożne t1” m4” w6½” | 4Ω ~ 50W. Postanowiłem zbudować kolumny by sprawdzić, czy taki sposób prezentacji dźwięku będzie mi odpowiadał. Projekt wymyśliłem tak, by móc go zrealizować w domu, nie mając zaplecza stolarskiego. Zamówiłem na zewnątrz wycięcie formatek na maszynie CNC (później okazało się, że jednak kilka podstawowych narzędzi muszę dokupić).

Read More

Monitory 567

567 – To prototyp małych kolumn dwudrożnych
t½” m3½”  w5”  |  4Ω ~ 40W
Głośnik basowy, strojony obudową bass reflex. Głośnik szerokopasmowy ma oddzielną komorę i jest strojony filtrem pierwszego rzędu. Z tyłu dodatkowy głośnik sopranowy, który wyrównuje pasmo i dodaje przestrzeni do nagrań. W zwrotnicy stosuję cewki powietrzne i kondensatory firmy Jantzen.

Read More

Słyszenie przestrzeni.

Jednym z czynników znacząco poprawiającym realizm przekazu muzycznego jest stereofonia. W przypadku odtwarzania muzyki równie ważne są: jakość realizacji nagrania, sprzęt odtwarzający oraz środowisko osłuchowe.

Read More

Ustawienia prywatności
Używamy plików cookie. Jeśli korzystasz z naszych usług za pośrednictwem przeglądarki, możesz ograniczyć, zablokować lub usunąć pliki cookie za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Korzystamy również z treści i skryptów stron trzecich, które mogą korzystać z technologii śledzenia. Poniżej możesz selektywnie wyrazić zgodę, aby umożliwić umieszczanie takich stron trzecich. Aby uzyskać pełne informacje na temat wykorzystywanych przez nas plików cookie, danych, które zbieramy oraz sposobu ich przetwarzania, sprawdź naszą politykę prywatności
Youtube
Zgoda na wyświetlanie treści z - Youtube
Vimeo
Zgoda na wyświetlanie treści z - Vimeo
Google Maps
Zgoda na wyświetlanie treści z - Google